Please use this identifier to cite or link to this item: http://www.repository.rmutt.ac.th/xmlui/handle/123456789/3036
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorนงลักษณ์, ทรัพย์สมบูรณ์
dc.date.accessioned2018-01-15T07:09:50Z
dc.date.accessioned2020-09-24T04:31:57Z-
dc.date.available2018-01-15T07:09:50Z
dc.date.available2020-09-24T04:31:57Z-
dc.date.issued2559
dc.identifier.urihttp://www.repository.rmutt.ac.th/dspace/handle/123456789/3036-
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาปัจจัยด้านประชากรศาสตร์ ปัจจัยด้านกลยุทธ์ทางการตลาด และปัจจัยด้านเศรษฐกิจส่วนบุคคลมีความสัมพันธ์กับกระบวนการตัดสินใจลงทุนในกองทุนรวมหุ้นระยะยาว (LTF) ในภาคตะวันออกของประเทศไทย กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษา คือ นักลงทุนที่ลงทุนในกองทุนรวมหุ้นระยะยาว (LTF) ในภาคตะวันออกของประเทศไทย จำนวน 400 คนโดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บข้อมูล สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล คือ สถิติเชิงพรรณนา ได้แก่ ค่าความถี่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย และส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และสถิติเชิงอนุมาน ได้แก่ Independent Sample t-test, One-Way ANOVA, LSD และค่าสัมประสิทธิ์สหสัมพันธ์เพียร์สัน ผลการวิจัย พบว่า นักลงทุนส่วนใหญ่ลงทุนในกองทุนรวมหุ้นระยะยาว (LTF) ของ บลจ.ไทยพาณิชย์ จำกัด เป็นเพศหญิง มีอายุ 30-39 ปี รายได้ 10,000-50,000 บาท ประกอบอาชีพพนักงานรัฐวิสาหกิจ มีสถานภาพโสด ระดับการศึกษาปริญญาตรี มีประสบการณ์ในการลงทุนน้อยกว่า 1 ปี และมีฐานภาษีเงินได้บุคคลธรรมดาที่ 5% และผลการวิเคราะห์เพื่อทดสอบสมมติฐาน พบว่า ปัจจัย กลยุทธ์ทางการตลาด ได้แก่ ด้านราคา ด้านช่องทางการจัดจำหน่าย ด้านการส่งเสริมการตลาด ด้านบุคลากร ด้านกระบวนการบริการ และด้านลักษณะทางกายภาพ มีความสัมพันธ์กับกระบวนการตัดสินใจลงทุนในกองทุนรวมหุ้นระยะยาว (LTF) อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.01en_US
dc.description.abstractThe purpose of this research was to study the various factors consisting of demographic factors, marketing strategies factors, and personal economic factors, had relationship with the decision making process for investors’ Long Term Equity Fund Investment (LTF) in the Eastern Thailand. The sample group included 400 investors investing in the Long Term Equity Fund (LTF) in the Eastern Thailand. The research instrument was a questionnaire. The Descriptive statistics included Frequency, Percentage, Mean, and Standard Deviation, and inferential statistics included Independent Sample t-test, One-Way ANOVA, LSD, and Pearson's Correlation Coefficient were used for data analysis. The research result revealed that most of the investors investing in the Long Term Equity Fund (LTF) of the Siam Commercial Bank Asset Management Co. Ltd. were single female aged 30-39 holding a bachelor’s degree and having a monthly income 10,000-50,000 baht. They have been working in a state enterprise with the personal income tax base at 5% and had less than 1 year of experience. The analysis result of hypothesis test indicated that the marketing strategy factors including Price, Distribution, Marketing Promotion, Personnel, Service Process and Physical Characteristics had relationship with the decision making process in the Long Term Equity Fund (LTF).
dc.language.isothaien_US
dc.publisherมหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลธัญบุรี. คณะบริหารธุรกิจ. วิชาเอกการตลาด.en_US
dc.subjectกลยุทธ์ทางการตลาดen_US
dc.subjectกระบวนการตัดสินใจen_US
dc.subjectกองทุนรวมหุ้นระยะยาวen_US
dc.titleความสัมพันธ์ระหว่างกลยุทธ์ทางการตลาดกับกระบวนการตัดสินใจ ลงทุนในกองทุนรวมหุ้นระยะยาว (LTF) ของนักลงทุน ในภาคตะวันออกของประเทศไทยen_US
dc.title.alternativeThe Relationship Between Marketing Strategy and the Consumer Decision Process in Investment on Long-Term Equity Mutual Funds of the Eastern in Thailanden_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:วิทยานิพนธ์ (Thesis - BUS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
RMUTT-155524.pdfThe Relationship Between Marketing Strategy and the Consumer Decision Process in Investment on Long-Term Equity Mutual Funds of the Eastern in Thailand9.61 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.