Please use this identifier to cite or link to this item: http://www.repository.rmutt.ac.th/xmlui/handle/123456789/4582
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorปัทมาพร พุ่มทับทิม-
dc.date.accessioned2025-06-30T04:02:26Z-
dc.date.available2025-06-30T04:02:26Z-
dc.date.issued2563-
dc.identifier.urihttp://www.repository.rmutt.ac.th/xmlui/handle/123456789/4582-
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษา 1) ปัจจัยการนำเกณฑ์คุณภาพการศึกษาเพื่อการดำเนินการที่เป็นเลิศ (EdPEx) มาใช้ภายในคณะนำร่อง ของมหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลธัญบุรี 2) การนำเกณฑ์คุณภาพการศึกษาเพื่อการดำเนินการที่เป็นเลิศ (EdPEx) มาใช้ภายในคณะนำร่องของมหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลธัญบุรี และ 3) ปัจจัยที่ส่งผลต่อการนำเกณฑ์คุณภาพการศึกษาเพื่อการดำเนินการที่เป็นเลิศ (EdPEx) มาใช้ภายในคณะนำร่อง ของมหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลธัญบุรี ประชากรที่ใช้ในการวิจัย คือ ผู้บริหาร บุคลากร ผู้รับผิดชอบเกณฑ์คุณภาพการศึกษาเพื่อการดำเนินการที่เป็นเลิศ (เกณฑ์ EdPEx) ที่ปฏิบัติงานภายในคณะนำร่อง จำนวน 5 คณะ ประกอบด้วยคณะเทคโนโลยีการเกษตร คณะบริหารธุรกิจ คณะวิทยาศาสตร์และเทคโนโลยี คณะวิศวกรรมศาสตร์ และวิทยาลัยการแพทย์แผนไทย จำนวน 40 คน ด้วยการเลือกแบบเจาะจงเครื่องมือที่ใช้ในการรวบรวมข้อมูลเป็นแบบสอบถามแบบมาตราส่วนประเมินค่า 5 ระดับ สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ร้อยละ (%) ค่าเฉลี่ย (μ), ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน (σ) และการวิเคราะห์การถดถอยพหูคูณ ผลการวิจัยพบว่า 1) ปัจจัยการนำเกณฑ์คุณภาพการศึกษาเพื่อการดำเนินการที่เป็นเลิศ (EdPEx) มาใช้ภายในคณะนำร่อง ของมหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลธัญบุรี โดยภาพรวมอยู่ในระดับมาก ประกอบด้วย ปัจจัยด้านทัศนคติต่อเกณฑ์ EdPEx ปัจจัยด้านผู้บริหารและนโยบาย และปัจจัยด้านความรู้ความเข้าใจเกณฑ์ EdPEx 2) การนำเกณฑ์คุณภาพการศึกษาเพื่อการดำเนินการที่เป็นเลิศ (EdPEx) มาใช้ภายในคณะนำร่อง ของมหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลธัญบุรี โดยภาพรวมอยู่ในระดับมาก 3) ปัจจัยด้านผู้บริหารและนโยบายส่งผลต่อการนำเกณฑ์คุณภาพการศึกษาเพื่อการดำเนินการที่เป็นเลิศ (EdPEx) มาใช้ภายในคณะนำร่อง ของมหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลธัญบุรี อย่างนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.01en
dc.description.sponsorshipได้รับการสนับสนุนจากกองทุนส่งเสริมงานวิจัย มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลธัญบุรี ประจำปี 2563en
dc.language.isoThaien
dc.publisherมหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลธัญบุรี. สำนักประกันคุณภาพการศึกษา.en
dc.subjectเกณฑ์คุณภาพการศึกษาเพื่อการดำเนินการที่เป็นเลิศ (EdPEx)en
dc.subjectปัจจัยที่ส่งผลen
dc.subjectคณะนำร่องen
dc.subjecteducational quality criteria for performance excellence (EdPEx)en
dc.subjectaffecting factorsen
dc.subjectthe pilot facultyen
dc.titleปัจจัยที่ส่งผลต่อการนำเกณฑ์คุณภาพการศึกษาเพื่อการดำเนินการที่เป็นเลิศ (EdPEx) มาใช้ภายในคณะนำร่อง ของมหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลธัญบุรีen
dc.title.alternativeThe Factors affecting the application of Education Criteria for Performance Excellence (EdPEx) used in the pilot faculty of Rajamangala University of Technology Thanyaburi.en
dc.typeR2Ren
dcterms.abstractThis research aimed to study 1) factors of Implementation of the Educational Quality Criteria for Excellence (EdPEx) in the pilot faculty of Rajamangala University of Technology Thanyaburi 2) implementation of the Educational Quality Criteria for Excellence (EdPEx) in the pilot faculty of Rajamangala University of Technology Thanyaburi and 3) affecting factors of the implementation of the Educational Quality Criteria for Excellence (EdPEx) in the pilot faculty of Rajamangala University of Technology Thanyaburi. The population group used in the research were executive persons, personnel who were responsible for the EdPEx standards, who were working within the 5 pilot faculties, comprising Faculty of Agricultural Technology, Faculty of Business Administration, Faculty of Science and Technology, Faculty of Engineering, and the College of Thai Traditional Medicine, 40 people by choosing a purposive sampling method. The research instrument used to collect the data was the Likert rating (5-levels evaluation scale) questionnaire. The statistics used to analyze the data were percentage (%), mean (μ), standard deviation (σ), and multiple regression analysis. The result from the research showed that 1) Factors for implementing EdPEx standards within the pilot faculty, Rajamangala University of Technology Thanyaburi is included in the high level consisted of attitude factors towards EdPEx standards, executive persons and policy factors, and EdPEx standards’ cognitive factors 2) implementation the Educational Quality Criteria for Performance Excellence (EdPEx) standards within the pilot Faculty, Rajamangala University of Technology Thanyaburi is included in the high level 3) executive persons and policy factors influence the implementation of the EdPEx standards within the pilot faculty of Rajamangala University of Technology Thanyaburi by the statistically significant at 0.01.en
Appears in Collections:วิจัย (Research - EQA)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
20250630-R2R-Pattamaporn P.pdfThe Factors affecting the application of Education Criteria for Performance Excellence (EdPEx) used in the pilot faculty of Rajamangala University of Technology Thanyaburi.1.97 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.