Please use this identifier to cite or link to this item: http://www.repository.rmutt.ac.th/xmlui/handle/123456789/3363
Title: ความสัมพันธ์ระหว่างส่วนประสมทางการตลาดสำหรับธุรกิจบริการกับกระบวนการตัดสินใจซื้อเครื่องสำอางที่มีตราสินค้าจากต่างประเทศในกรุงเทพมหานคร
Other Titles: Relationship between marketing mix for service business and decision-making process of buying branded-foreign cosmetics in Bangkok
Authors: ศิลาทิพย์ วงษ์สำราญจริง
Keywords: ส่วนประสมทางการตลาด
กระบวนการตัดสินใจ
เครื่องสำอางซึ่งมีตราสินค้าจากต่างประเทศ
marketing mix
decision-making process
foreign-branded cosmetics
Issue Date: 2561
Publisher: มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลธัญบุรี. คณะบริหารธุรกิจ. วิชาเอกการตลาด
Abstract: งานวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาส่วนประสมทางการตลาดบริการที่มีความสัมพันธ์กับ กระบวนการตัดสินใจซื้อเครื่องสำอางที่มีตราสินค้าจากต่างประเทศในกรุงเทพมหานคร และลักษณะ ทางประชากรศาสตร์ที่มีความสัมพันธ์กับกระบวนการตัดสินใจซื้อเครื่องสำอางที่มีตราสินค้าจาก ต่างประเทศในกรุงเทพมหานคร กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัยได้แก่ ประชากรเพศชายและเพศหญิง อายุตั้งแต่ 15 ปีขึ้นไป ในเขตกรุงเทพมหานคร จำนวน 400 คน สถิติใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูลคือค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน สถิติวิเคราะห์ค่าสถิติ t-test สถิติ F-test สถิติเพียร์สัน (Pearson Correlation) และการวิเคราะห์ความถดถอยพหุคูณ (Multiple Regression Analysis) โดยเลือกเทคนิค Enter ใช้ ระดับความเชื่อมั่น 95 เปอร์เซ็นต์ ผลการศึกษาพบว่า ส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง อายุ 31-40 ปี วุฒิปริญญาตรี อาชีพพนักงาน บริษัท รายได้เฉลี่ยต่อเดือน 20,001-30,000 บาท ผลการทดสอบสมมติฐานพบว่าส่วนประสมทาง การตลาดสำหรับธุรกิจบริการ 7P’s ได้แก่ ด้านผลิตภัณฑ์ ด้านราคา ด้านช่องทางการจัดจำหน่าย ด้าน การส่งเสริมการตลาด ด้านบุคลากร ด้านลักษณะกายภาพ ด้านกระบวนการ มีความสัมพันธ์ต่อ กระบวนการตัดสินใจซื้อเครื่องสำอางที่มีตราสินค้าจากต่างประเทศในแต่ละด้าน
The objectives of the research were to examine the relationship between marketing mix in service business and decision-making process of buying foreign-branded cosmetics in Bangkok and to study the relationship between the demographic factors and decision-making process of buying foreign-branded cosmetics in Bangkok The samples were 400 people aged 15 years or older in Bangkok. The statistics used for data analysis consisted of percentage, mean, standard deviation, t-test, Pearson Correlation, F-test, and Multiple Regression Analysis with Enter technique of a confidence level of 95 Percent. The result showed that most respondents were female between 31-40 years, graduate in bachelor degree, worked in private companies and held an average income between 20,001-30,000 baht. The results of the hypothesis test revealed that the marketing mix for service business of 7P’s, namely product, price, place, promotion, people, physical, and process had a relation with the decision to buy cosmetics from foreign countries on each side.
URI: http://www.repository.rmutt.ac.th/dspace/handle/123456789/3363
Appears in Collections:วิทยานิพนธ์ (Thesis - BUS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
RMUTT 159662.pdfความสัมพันธ์ระหว่างส่วนประสมทางการตลาดสำหรับธุรกิจบริการกับกระบวนการตัดสินใจซื้อเครื่องสำอางที่มีตราสินค้าจากต่างประเทศในกรุงเทพมหานคร4.86 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.