Please use this identifier to cite or link to this item: http://www.repository.rmutt.ac.th/xmlui/handle/123456789/3129
Title: ผลกระทบของการบริหารลูกค้าสัมพันธ์ออนไลน์ต่อการตัดสินใจซื้อสินค้าของผู้บริโภค
Other Titles: The Effect of Online Customer Relationship Management on Consumer’s Purchasing Decision
Authors: มนัสนันท์ รักษายศสกุล
Keywords: ส่วนประสมทางการตลาด
พฤติกรรมการใช้งานโซเชียลเน็ตเวิร์ค
การบริหารลูกค้า
สัมพันธ์การตัดสินใจซื้อ
Issue Date: 2560
Publisher: มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลธัญบุรี. คณะบริหารธุรกิจ. วิชาเอกการตลาด.
Abstract: งานวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาอิทธิพลของการบริหารลูกค้าสัมพันธ์ออนไลน์ต่อการ ตัดสินใจซื้อสินค้าของผู้บริโภค กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัย ครั้งนี้ คือ ประชาชนในกรุงเทพมหานคร จำนวน 370 คนที่เคยมีประสบการณ์การใช้งานโซเชียลเน็ตเวิร์ค โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการรวบรวมข้อมูล ค่าความถี่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ยส่วน เบี่ยงเบนมาตรฐาน และค่าความเชื่อมั่น เพื่อใช้วิเคราะห์โมเดลสมการโครงสร้าง ผลการวิจัยพบว่า ผู้ที่ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง อายุ 20-24 ปี สถานภาพ โสด วุฒิการศึกษาระดับปริญญาตรี อาชีพพนักงานบริษัท เงินเดือนระหว่าง 15,000-20,000 บาท ผลการวิเคราะห์สมการโครงสร้างพบว่า พฤติกรรมการใช้งานโซเชียลเน็ตเวิร์คและส่วนประสมทาง การตลาดมีอิทธิพลต่อการบริหารลูกค้าสัมพันธ์และการตัดสินใจซื้อ และการบริหารลูกค้าสัมพันธ์มี อิทธิพลโดยตรงต่อการตัดสินใจซื้อดังนั้นแบบจำลองมีความสอดคล้องกับข้อมลูเชิงประจักษ์
The aim of this research was to study the influence of online customer relationship management on consumer’s purchasing decision. The sample used in this study was 370 people in Bangkok who had experience using social network. The questionnaire was used as an instrument to collect the data, frequency, percentage, mean, standard deviation, and reliability to analyze the Structural Equation Modeling (SEM). The study revealed that most of the respondents were single female, the age between 20-24 years old, with a bachelor’s degree, working as a company employee with a salary between 15,000 - 20,000 baht. The result of Structure Equation Model analysis found that social network behavior and marketing mix had an influence on customer relationship management and purchasing decision. The customer relationship management had a direct influence on purchasing decision. So, the model was consistent with empirical data.
URI: http://www.repository.rmutt.ac.th/dspace/handle/123456789/3129
Appears in Collections:วิทยานิพนธ์ (Thesis - BUS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
RMUTT-156707.pdfThe Effect of Online Customer Relationship Management on Consumer’s Purchasing Decision3.62 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.