Please use this identifier to cite or link to this item: http://www.repository.rmutt.ac.th/xmlui/handle/123456789/2849
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorณัฏฐ์ บุพพัณหสมัย
dc.date.accessioned2017-05-23T08:20:00Z
dc.date.accessioned2020-09-24T04:24:24Z-
dc.date.available2017-05-23T08:20:00Z
dc.date.available2020-09-24T04:24:24Z-
dc.date.issued2558
dc.identifier.urihttp://www.repository.rmutt.ac.th/dspace/handle/123456789/2849-
dc.description.abstractการค้นคว้าอิสระครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาสภาพการณ์ปัจจุบัน และปัญหาที่เกิดขึ้นเพื่อปรับปรุงการให้บริการการเชื่อมต่อกับระบบโทรคมนาคมของกองทัพอากาศให้เป็นไปตามมาตรฐาน ITIL กลุ่มเป้ าหมายเป็นข้าราชการกองทัพอากาศที่ปฏิบัติหน้าที่ผ่านการเชื่อมต่อผ่านระบบโทรคมนาคมของกองทัพอากาศจำนวน 239 คน โดยแบ่งเป็นผู้ที่ปฏิบัติหน้าที่ในระบบป้องกันทางอากาศ 19 คน ระบบประชุมทางไกลผ่านวีดีทัศน์ 19 คน ระบบโทรศัพท์ 44 คน ระบบงานยุทธการอื่น ๆ 44 คน และระบบงานทางธุรการ 113 คน ซึ่งการเก็บข้อมูลในการศึกษาทำโดยการแจกแบบสอบถามเพื่อเก็บข้อมูลของประชากรศาสตร์ที่ส่งผลต่อระดับความพึงพอใจในการให้บริการการเชื่อมต่อกับระบบโทรคมนาคมของกองทัพอากาศตามมาตรฐาน ITIL โดยสถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูลคือ สถิติเชิงพรรณนา และสถิติเชิงอนุมาน (Independent t-test, One-way ANOVA) ผลการศึกษาพบว่า เพศ อายุ ยศ ระบบงานที่รับผิดชอบ และประสบการณ์ในการปฏิบัติหน้าที่ของผู้ตอบแบบสอบถามส่งผลต่อความพึงพอใจในการให้บริการ และตรงกับสมมติฐานที่ตั้งไว้ คือลักษณะด้านประชากรศาสตร์ที่แตกต่างกันส่งผลต่อความพึงพอใจของการให้บริการ การเชื่อมต่อผ่านระบบโทรคมนาคมของกองทัพอากาศ ตามมาตรฐาน ITIL ที่แตกต่างกันโดยด้านที่ผู้ใช้งานมีความพึงพอใจมากที่สุดคือด้านการออกแบบกลยุทธ์ และด้านที่ผู้ใช้งานมีความพึงพอใจน้อยที่สุด คือ ด้านการปฏิบัติการในการให้บริการซึ่งกองโทรคมนาคมฯ จะต้องปรับปรุงทางด้านนี้ต่อไปen_US
dc.description.abstractThis research aimed to study current status and problems of the Royal Thai Air Force (RTAF) telecommunication connection for improvement of its system in order to support ITIL standards. The total numbers of participants were 239 RTAF officers consisted of the following: a) 19 officers from the Royal Thai Air Defense system, b) 19 officers from the Video Teleconference System, c) 44 officers from the Telephone System, d) 44 officers from the Operation System and e) 113 officers from the Administration System. The research tool used in the study was a questionnaire with the objectives of gathering demographic information and satisfaction level of RTAF telecommunication connection service officers in observance to ITIL standard data. The statistics used for analyzing the data was descriptive statistics and inferential statistics (Independent t-test and One-way ANOVA). The result of the study showed that gender, age, rank, responsibility, duty and service experience of the officers who answered the questionnaire had effect to the over-all satisfaction level of RTAF telecommunication connection service. It was affirmative that different demographic characteristic of the participants had considerable factor that affects the satisfaction level of RTAF telecommunication connection service. The operation design had maximum satisfaction level while the operation service had minimum satisfaction level. It was concluded that the needs for the RTAF Telecommunication division to improve its service operation is highly eminent for the future.en_US
dc.language.isoThaien_US
dc.publisherมหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลธัญบุรี. คณะบริหารธุรกิจ. วิชาเอกระบบสารสนเทศen_US
dc.subjectระบบโทรคมนาคม -- กองทัพอากาศen_US
dc.subjectITIL (มาตรฐานการให้บริการ)en_US
dc.subjectการออกแบบกลยุทธ์en_US
dc.titleการประเมินระบบโทรคมนาคมของกองทัพอากาศเพื่อรองรับมาตรฐาน ITILen_US
dc.title.alternativeEvaluation of royal Thai air force telecommunication system to support ITIL standardsen_US
dc.typeIndependent Studyen_US
Appears in Collections:การค้นคว้าอิสระ (Independent Study - BUS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
RMUTT-151696.pdfการประเมินระบบโทรคมนาคมของกองทัพอากาศเพื่อรองรับมาตรฐาน ITIL2.91 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.