Please use this identifier to cite or link to this item: http://www.repository.rmutt.ac.th/xmlui/handle/123456789/3469
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorณัฐนันท์ แถวนาชุม
dc.date.accessioned2019-11-18T02:26:00Z
dc.date.accessioned2020-09-24T04:50:13Z-
dc.date.available2019-11-18T02:26:00Z
dc.date.available2020-09-24T04:50:13Z-
dc.date.issued2561
dc.identifier.urihttp://www.repository.rmutt.ac.th/dspace/handle/123456789/3469-
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษา 1) คุณลักษณะผู้บริหารสังกัดสำนักงาน คณะกรรมการการอาชีวศึกษาภาคตะวันออก 2) การบริหารงานความร่วมมือของสถานศึกษา สังกัด สำนักงานคณะกรรมการการอาชีวศึกษาภาคตะวันออก และ 3) ความสัมพันธ์ระหว่างคุณลักษณะ ผู้บริหารกับการบริหารงานความร่วมมือของสถานศึกษา สังกัดสำนักงานคณะกรรมการการ อาชีวศึกษาภาคตะวันออก กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัยครั้งนี้ ได้แก่ ผู้บริหาร ครู และบุคลากรในสถานศึกษาสังกัด คณะกรรมการการอาชีวศึกษาภาคตะวันออก จำนวน 360 คน ได้จากการสุ่มตัวอย่างแบบหลาย ขั้นตอน เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัย คือ แบบสอบถามมาตราวัดประมาณค่า 5 ระดับ สถิติที่ใช้ในการ วิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐานและค่าสัมประสิทธ์ิสหพันธ์แบบเพียร์สัน ผลการวิจัยพบว่า 1) คุณลักษณะผู้บริหารสังกัดสำนักงานคณะกรรมการการอาชีวศึกษา ภาคตะวันออก ประกอบด้วย ภาวะผู้นำเทคโนโลยีสารสนเทศ วิสัยทัศน์ ทักษะทางวิชาการ ทักษะ การสื่อสารและนวัตกรรม สิ่งประดิษฐ์ ทุกด้านอยู่ในระดับมาก 2) การบริหารงานความร่วมมือของ สถานศึกษา ประกอบด้วย การวางแผนและงบประมาณ ข้อมูลสารสนเทศและการส่งเสริมผลิตผล การค้าและการประกอบธุรกิจ ทุกด้านอยู่ในระดับมาก และ 3) ความสัมพันธ์ระหว่างคุณลักษณะ ผู้บริหารกับการบริหารงานความร่วมมือของสถานศึกษา มีความสัมพันธ์กันทิศทางบวกอย่างมีนัยสำคัญ ทางสถิติ ที่ระดับ .01en_US
dc.description.abstractThe objective of this research were to study: 1) the characteristics of administrators under the Office of Vocational Education Commission Eastern Region, 2) the cooperation management of schools under the Office of Vocational Education Commission Eastern Region, and 3) the relationship between the characteristics of administrators and the cooperation management of schools under Office of Vocational Education Commission Eastern Region. The samples used in this study were 360 teachers, staffs, and administrators under Office of Vocational Education Commission Eastern Region. They were selected by multi-stage sampling. The research instrument used to collect data was a five-point Likert scale questionnaire. The statistics used to analyze data were mean, standard deviation, and Pearson’s product moment correlation coefficient. The results of the research showed that 1) the characteristics of administrators consisted of leadership, information technology, vision, academic skill, communication skill, and innovation invention was at the high level, 2) the cooperation management of schools consisted of planning and budget, information technology and promotion of trade and business was at the high level, and 3) the relationship between the characteristics of administrators and the cooperation management of schools under Office of Vocational Education Commission Eastern Region was statistically significant at the .01 level.
dc.language.isoThaien_US
dc.publisherมหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลธัญบุรี. คณะครุศาสตร์อุตสาหกรรม. สาขาวิชาการบริหารการศึกษา.en_US
dc.subjectคุณลักษณะผู้บริหารen_US
dc.subjectการบริหารงานความร่วมมือen_US
dc.subjectการอาชีวศึกษาen_US
dc.titleความสัมพันธ์ระหว่างคุณลักษณะผู้บริหารกับการบริหารงานความร่วมมือของสถานศึกษาสังกัดสำนักงานคณะกรรมการการอาชีวศึกษาภาคตะวันออกen_US
dc.title.alternativeRelationship between the Characteristics of Administrators and the Cooperation Management of schools under Office of Vocational Education Commission Eastern Regionen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:วิทยานิพนธ์ (Thesis-TECHED)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
RMUTT-160384.pdfRelationship between the Characteristics of Administrators and the Cooperation Management of schools under Office of Vocational Education Commission Eastern Region3.31 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.