Please use this identifier to cite or link to this item: http://www.repository.rmutt.ac.th/xmlui/handle/123456789/3482
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorภัสสร เกษลักษณ์
dc.date.accessioned2019-11-20T04:12:57Z
dc.date.accessioned2020-09-24T04:26:43Z-
dc.date.available2019-11-20T04:12:57Z
dc.date.available2020-09-24T04:26:43Z-
dc.date.issued2561
dc.identifier.urihttp://www.repository.rmutt.ac.th/dspace/handle/123456789/3482-
dc.description.abstractการศึกษาในครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาปัจจัยความสำเร็จของผู้ประกอบการธุรกิจให้บริการติดตั้งประตูหน้าต่างอลูมิเนียมในเขตกรุงเทพมหานครและปริมณฑล ใช้วิธีการศึกษาเชิงคุณภาพด้วยการสัมภาษณ์เชิงลึกด้วยแบบสอบถามกึ่งโครงสร้างจากผู้ประกอบการอิสระที่ให้บริการติดตั้งประตูหน้าต่างอลูมิเนียมในเขตกรุงเทพมหานคร จำนวน 2 ราย และปริมณฑล 8 ราย ใช้การวิเคราะห์เชิงเนื้อหาระยะในการศึกษาจากเดือนกรกฎาคม พ.ศ. 2559 ถึง เดือนมีนาคม พ.ศ. 2561 ผลจากการศึกษาพบว่า ปัจจัยด้านคุณภาพที่มีผลต่อความสำเร็จผู้ประกอบการ ประกอบด้วย การมีเครื่องมือที่ทันสมัย มีวัสดุอุปกรณ์ที่เพียงพอต่อการให้บริการ การตกแต่งหน้าร้านทั้งภายในและภายนอก การสื่อสารที่ถูกต้องครบถ้วนสมบูรณ์ ความสามารถในการตอบสนองความต้องการของลูกค้า และการเอาใจในระหว่างการให้บริการ และพบว่าปัจจัยด้านประสบการณ์ลูกค้าที่มีผลต่อความสำเร็จผู้ประกอบการ ประกอบด้วย คุณสมบัติของพนักงานที่มีมนุษยสัมพันธ์ที่ดี การแต่งกายสุภาพเรียบร้อย การเอาใจใส่ในขณะให้บริการ มีความรู้ความสามารถ ความชำนาญในการให้บริการ สามารถให้คำแนะนำที่เกี่ยวกับทางเลือกที่หลากหลายของผลิตภัณฑ์ การให้บริการหลังการติดตั้ง การติดต่อประสานงานที่มีระบบ สามารถติดต่อได้ตลอดเวลาและสะดวกรวดเร็ว นอกจากนี้ยังพบว่าความพึงพอใจจากลูกค้า การให้บริการด้วยราคาที่เหมาะสม และการให้บริการที่ดีมีคุณภาพในการบริการen_US
dc.description.abstractThe study aimed to identify the success factors in the service business of aluminum door and window installation in Bangkok and its vicinity. The qualitative research used an in-depth interview and a semi-structured questionnaire with two independent operators who provided installation services for aluminum windows in Bangkok and eight operators in the vicinity. Content analysis was used to analyze the data collected from July 2016 to March 2018. Results of the study revealed that the factor of quality affected the success of entrepreneurs comprising having modern tools, enough materials provided for decoration both inside and outside of the shop, and paying attention to customers in service. Additionally, it was found that the factors of customer experience affecting the entrepreneurs’ success included qualifications of employees with good relationship, getting dressed appropriately while providing services, having knowledge, ability and expertise in providing advice regarding choices of a wide range of products. After the installation, the service should be easy to contact at any time, convenient and fast. The customers’ satisfaction also depended on reasonable prices and good - quality services.en_US
dc.language.isothaien_US
dc.publisherมหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลธัญบุรี. คณะบริหารธุรกิจ. วิชาเอกการจัดการทั่วไปen_US
dc.subjectปัจจัยแห่งความสำเร็จen_US
dc.subjectประสบการณ์ลูกค้าen_US
dc.subjectธุรกิจบริการen_US
dc.titleปัจจัยความสำเร็จของผู้ประกอบการธุรกิจให้บริการติดตั้งประตูหน้าต่างอลูมิเนียมในเขตกรุงเทพมหานครและปริมณฑลen_US
dc.title.alternativeSuccess Factors of Business Services in Aluminum Window and Door Installation in Bangkok Metropolitan Regionen_US
dc.typeIndependent Studyen_US
Appears in Collections:การค้นคว้าอิสระ (Independent Study - BUS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
RMUTT-161638.pdfSuccess Factors of Business Services in Aluminum Window and Door Installation in Bangkok Metropolitan Region2.62 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.