Please use this identifier to cite or link to this item: http://www.repository.rmutt.ac.th/xmlui/handle/123456789/3657
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorลัดดา หลีประสิทธิ์-
dc.date.accessioned2020-11-13T02:14:48Z-
dc.date.available2020-11-13T02:14:48Z-
dc.date.issued2562-
dc.identifier.urihttp://www.repository.rmutt.ac.th/xmlui/handle/123456789/3657-
dc.description.abstractงานวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาปัจจัยส่วนบุคคลและลักษณะองค์กรที่มีผลต่อการตัดสินใจเลือกใช้บริการขนส่งระหว่างประเทศ และศึกษาความสัมพันธ์ของส่วนประสมทางการตลาดที่มีผลต่อการตัดสินใจเลือกใช้บริการขนส่งระหว่างประเทศ กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ทาการศึกษา คือ พนักงานในองค์กรธุรกิจนาเข้า-ส่งออกในเขตกรุงเทพมหานครและปริมณฑล จำนวน 400 คน สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ ได้แก่ ค่าความถี่ ร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐานและใช้ค่าสถิติ t-test, F-test และ Multiple Regression Analysis: MRA ที่ระดับนัยสาคัญทางสถิติ 0.05 ผลการศึกษา พบว่า ปัจจัยส่วนบุคคลและลักษณะองค์กร พบว่า เพศ อายุ สัญชาติ ผู้มีอำนาจการตัดสินใจ ที่แตกต่างกันมีผลต่อการตัดสินใจใช้บริการไม่แตกต่างกัน ระดับการศึกษา ตำแหน่ง ขนาดธุรกิจที่แตกต่างกันมีผลต่อการตัดสินใจใช้บริการที่แตกต่างกัน ส่วนประสมทางการตลาดที่มีความสัมพันธ์กับการตัดสินใจเลือกใช้บริการขนส่งระหว่างประเทศ ได้แก่ ปัจจัยด้านผลิตภัณฑ์ ปัจจัยด้านราคา ปัจจัยด้านการส่งเสริมการขาย ปัจจัยด้านบุคลากร ปัจจัยด้านลักษณะทางกายภาพ และปัจจัยด้านกระบวนการให้บริการเท่านั้นที่มีผลต่อการตัดสินใจเลือกใช้บริการขนส่งระหว่างประเทศ นอกจากนี้ยังพบว่า ระยะเวลาการขนส่ง ต้นทุนการขนส่ง ความน่าเชื่อถือ ความสะดวก ขีดความสามารถ และความปลอดภัยมีผลต่อการตัดสินใจเลือกใช้บริการขนส่งระหว่างประเทศen
dc.description.abstractThe purposes of this research were to study personal factors and organization characteristics, and the relationships of service marketing mix affecting the selection of international transportation services. The sample used in the study was 400 employees who worked in import-export organizations in the Bangkok metropolitan region. The statistics used for data analysis included frequency, percentage, mean, standard deviation, t-test, F-test and Multiple Regression Analysis (MRA) at a significance level of 0.05. The results of the study showed that in personal factors and organization characteristics, different genders, ages, nationalities and decision makers affected the selection of the services at an indifference level, but different educational levels, positions and business sizes affected the selection of the services at a difference level. The service marketing mix related to the selection of international transportation services including product factors, price factors, promotion factors, personnel factors, physical factors and service process factors influenced the decision-making to select international transportation services. In addition, duration of transportation, cost of transportation, trust, convenience, capabilities and safety influenced the decision-making to select international transportation services.en
dc.language.isoThaien
dc.publisherมหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลธัญบุรี. คณะบริหารธุรกิจ. วิชาเอกธุรกิจระหว่างประเทศen
dc.subjectปัจจัยทางการตลาด,en
dc.subjectการบริการ,en
dc.subjectขนส่งระหว่างประเทศ,en
dc.titleปัจจัยทางการตลาดที่มีความสัมพันธ์ต่อการตัดสินใจเลือกใช้บริการขนส่งระหว่างประเทศในเขตกรุงเทพมหานครและปริมณฑลen
dc.title.alternativeMarketing factors related to the selectionof international transportation servicesin the Bangkok Metropolitan regionen
dc.typeIndependent Studyen
Appears in Collections:การค้นคว้าอิสระ (Independent Study - BUS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
RMUTT-166652.pdfMarketing factors related to the selectionof international transportation servicesin the Bangkok Metropolitan region29.7 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.