Please use this identifier to cite or link to this item: http://www.repository.rmutt.ac.th/xmlui/handle/123456789/4309
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorRushan Hu-
dc.date.accessioned2024-02-20T03:01:59Z-
dc.date.available2024-02-20T03:01:59Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttp://www.repository.rmutt.ac.th/xmlui/handle/123456789/4309-
dc.description.abstractThe purposes of this research were to: 1) identify the efficiency of picture books on helping children establish a healthy emotional model, 2) compare the influence of paper picture books and digital picture books on children's emotional education, and 3) assess the advantages of digital picture books in the development of children's emotional education. The samples of this research included 60 children aged 3 – 4 years old divided into traditional group and digital group. The research instruments consisted of 1) children's emotional development rating scale, 2) questionnaires, and 3) picture books as the carrier for carrying out experimental research on emotional education. The data were analyzed using mean, standard deviation, and t-test. The research results showed that: 1) both traditional paper picture books and digital picture books have played a good role in children's emotional development. 2) The use of digital picture books has certain advantages for the development of children'semotional education. 3) Compared with traditional paper picture books and digital picture books, children using digital picture books have significantly improved in emotional expression and regulation, curiosity, and compassion.en
dc.description.abstractการวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1) ระบุประสิทธิภาพของหนังสือภาพในการช่วยให้เด็กสร้างแบบจำลองทางอารมณ์ที่ดี 2) เปรียบเทียบอิทธิพลของหนังสือภาพกระดาษและหนังสือภาพดิจิทัลที่มีต่อการศึกษาด้านอารมณ์ของเด็ก และ 3) ประเมินข้อดีของหนังสือภาพดิจิทัลในการพัฒนาการศึกษาด้านอารมณ์ของเด็ก กลุ่มตัวอย่างในการวิจัยนี้ ประกอบด้วย เด็กอายุ 3 - 4 ปี จำนวน 60 คน แบ่งเป็นกลุ่มดั้งเดิมและกลุ่มดิจิทัล เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัย ประกอบด้วย 1) แบบประเมินพัฒนาการทางอารมณ์ของเด็ก 2) แบบสอบถาม และ 3) หนังสือภาพเป็นพาหะในการวิจัยเชิงทดลองเรื่องอารมณ์ศึกษา วิเคราะห์ข้อมูลโดยใช้ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และการทดสอบค่าที ผลการวิจัยพบว่า 1) ทั้งหนังสือภาพกระดาษแบบดั้งเดิมและหนังสือภาพดิจิทัล มีบทบาทที่ดีต่อพัฒนาการทางอารมณ์ของเด็ก 2) การใช้หนังสือภาพดิจิทัลมีข้อดีบางประการสำหรับการพัฒนาการศึกษาด้านอารมณ์ของเด็ก 3) เมื่อเปรียบเทียบกับหนังสือภาพกระดาษแบบดั้งเดิมและหนังสือภาพดิจิทัล เด็กที่ใช้หนังสือภาพดิจิทัลมีการแสดงออกทางอารมณ์ และการควบคุมอารมณ์ ความอยากรู้อยากเห็นและความเห็นอกเห็นใจดีขึ้นอย่างมีนัยสำคัญen
dc.language.isoenen
dc.publisherRajamangala university of technology Thanyaburi. Faculty of Technical Education. Learning Technology and Innovationen
dc.subjectPicture books for childrenen
dc.subjectPicture books for children -- Educational aspectsen
dc.subjectหนังสือภาพดิจิทัลen
dc.subjectพัฒนาการทางอารมณ์ของเด็กen
dc.titleThe efficiency of digital picture books to enhance children’s emotional educationen
dc.title.alternativeประสิทธิภาพของหนังสือภาพดิจิทัลเพื่อเสริมสร้างพัฒนาการทางอารมณ์ของเด็กen
dc.typeThesisen
Appears in Collections:วิทยานิพนธ์ (Thesis-TECHED)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
RMUTT-175909.pdfThe efficiency of digital picture books to enhance children’s emotional education3.25 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.