Please use this identifier to cite or link to this item: http://www.repository.rmutt.ac.th/xmlui/handle/123456789/4670
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorชนินทร์ บุญมา-
dc.date.accessioned2025-09-17T08:41:47Z-
dc.date.available2025-09-17T08:41:47Z-
dc.date.issued2566-
dc.identifier.urihttp://www.repository.rmutt.ac.th/xmlui/handle/123456789/4670-
dc.description.abstractการวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1) ศึกษาปัจจัยส่วนบุคคลที่ส่งผลต่อการตัดสินใจใช้งานทรูมันนี่วอลเล็ทในร้านสะดวกซื้อ 2) ศึกษาปัจจัยด้านความปลอดภัยที่ส่งผลต่อการตัดสินใจใช้งานทรูมันนี่วอลเล็ทในร้านสะดวกซื้อ และ 3) ศึกษาปัจจัยการยอมรับเทคโนโลยีที่ส่งผลต่อการตัดสินใจใช้งานทรูมันนี่วอลเล็ทในร้านสะดวกซื้อ งานวิจัยฉบับนี้เป็นการวิจัยเชิงปริมาณ เก็บข้อมูลโดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือกับกลุ่มตัวอย่างจานวน 400 คน ซึ่งเป็นบุคคลที่มีอายุ 18 ปีขึ้นไปที่ใช้โทรศัพท์สมาร์ทโฟนและใช้กระเป๋าเงินอิเล็กทรอนิกส์ (e-Wallet) ในการชาระค่าสินค้าและบริการที่ร้านสะดวกซื้อในพื้นที่จังหวัดปทุมธานีสถิติที่ใช้ในการวิจัย ได้แก่ การแจกแจงความถี่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน การวิเคราะห์สถิติที การวิเคราะห์ความแปรปรวนทางเดียว และการวิเคราะห์สถิติถดถอยพหุคูณเชิงเส้นตรงผลการวิจัยพบว่า 1) ข้อมูลปัจจัยส่วนบุคคลด้านรายได้ และด้านจานวนเงินในการใช้งานที่แตกต่างกันส่งผลต่อการตัดสินใจใช้งานทรูมันนี่วอลเล็ทในร้านสะดวกซื้อที่แตกต่างกัน 2) ปัจจัยด้านความปลอดภัย จานวน 4 ด้าน ได้แก่ ด้านระบบยืนยันตัวตน ด้านปลอดภัยในการทาธุรกรรมและตรวจสอบความเคลื่อนไหวทางบัญชี ด้านการปกป้องข้อมูลส่วนบุคคล และด้านทีมผู้เชี่ยวชาญ ส่งผลในด้านบวกต่อการตัดสินใจใช้งานทรูมันนี่วอลเล็ทในร้านสะดวกซื้อ อย่างมีนัยสาคัญทางสถิติที่ระดับ .05 และ 3) ปัจจัยการยอมรับเทคโนโลยีด้านการรับรู้ประโยชน์ และด้านการรับรู้ความง่ายในการใช้งานส่งผลต่อการตัดสินใจใช้งานทรูมันนี่วอลเล็ทในร้านสะดวกซื้อ อย่างมีนัยสาคัญทางสถิติที่ระดับ .05en
dc.description.abstractThe purposes of the research were to 1) study personal factors that affect the decision to use True Money Wallet in convenience stores, 2) study safety factors that affect the decision to use True Money Wallet in convenience stores, and 3) study the technology acceptance factors that affect the decision to use True Money Wallet in convenience stores. This research was quantitative. The samples consisted of 400 individuals aged over 18 years old who use a smartphone and an electronic wallet to pay at convenience stores in Pathum Thani Province. The researcher collected data by questionnaire. Data were subject to statistical analysis by frequency, percentage, mean, t-test, one-way ANOVA and the enter multiple linear regression method. The research made the following findings. Firstly, personal factors regarding income and the amount of money used affect the decision to use True Money Wallet in different convenience stores. Secondly, there are four safety factors: the identity verification system, safety in transaction and audit trails, personal data protection, and expert team; all had a positive effect on the decision to use True Money Wallet in convenience stores that was statistically significant at the .05 level. Finally, the perceived usefulness and the perceived ease of use had a positive effect on the decision to use True Money Wallet in convenience stores that was statistically significant at the .05 level.en
dc.language.isoThaien
dc.publisherมหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลธัญบุรี. คณะบริหารธุรกิจ. วิชาเอกการพัฒนาธุรกิจและความเป็นผู้ประกอบการ.en
dc.subjectปัจจัยด้านความปลอดภัยen
dc.subjectปัจจัยการยอมรับเทคโนโลยีen
dc.subjectการตัดสินใจใช้งานen
dc.subjectทรูมันนี่วอลเล็ทen
dc.titleอิทธิพลของความปลอดภัย และการยอมรับเทคโนโลยีที่ส่งผลต่อการตัดสินใจใช้งานทรูมันนี่วอลเล็ทในร้านสะดวกซื้อen
dc.title.alternativeThe influence of safety and acceptance of technology on the decision to use true money wallet in convenience storesen
dc.typeIndependent Studyen
Appears in Collections:การค้นคว้าอิสระ (Independent Study - BUS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
RMUTT-177699.pdfThe influence of safety and acceptance of technology on the decision to use true money wallet in convenience stores2.59 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.