Please use this identifier to cite or link to this item: http://www.repository.rmutt.ac.th/xmlui/handle/123456789/4671
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorกัญญาวีร์ ศรีพงษ์ประไพ-
dc.date.accessioned2025-09-17T08:59:14Z-
dc.date.available2025-09-17T08:59:14Z-
dc.date.issued2566-
dc.identifier.urihttp://www.repository.rmutt.ac.th/xmlui/handle/123456789/4671-
dc.description.abstractงานวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษา 1) เพื่อศึกษาคุณค่าตราสินค้าที่ส่งผลต่อความตั้งใจเชิงพฤติกรรมในการซื้อสินค้าที่มีบรรจุภัณฑ์เพื่อสิ่งแวดล้อม และ 2) เพื่อศึกษาทัศนคติการอนุรักษ์สิ่งแวดล้อมที่ส่งผลต่อความตั้งใจเชิงพฤติกรรมในการซื้อสินค้าที่มีบรรจุภัณฑ์เพื่อสิ่งแวดล้อม กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัยครั้งนี้ คือ ประชาชนที่อาศัยอยู่ในจังหวัดปทุมธานี จำนวน 400 คน โดยใช้วิธีการสุ่มกลุ่มตัวอย่างแบบชั้นภูมิและใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการวิจัย สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ สถิติเชิงพรรณนา ความถี่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ค่าเบี่ยงเบนมาตรฐาน ค่าสหสัมพันธ์และการถดถอยพหุคูณ ผลการทดสอบสมมติฐานพบว่า คุณค่าตราสินค้าและทัศนคติการอนุรักษ์สิ่งแวดล้อมที่ส่งผลต่อความตั้งใจเชิงพฤติกรรมในการซื้อสินค้าที่มีบรรจุภัณฑ์เพื่อสิ่งแวดล้อมในจังหวัดปทุมธานี ได้แก่ คุณค่าตราสินค้าด้านความตะหนักรู้ต่อตราสินค้า คุณค่าตราสินค้าด้านความจงรักภักดีต่อตราสินค้า คุณค่าตราสินค้าด้านการรับรู้ถึงคุณภาพ และทัศนคติการอนุรักษ์สิ่งแวดล้อม อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .01 และ .05en
dc.description.abstractThis research aimed to investigate: 1) the influence of brand equity on behavioral intentions to purchase environmentally packaged products, and 2) the influence of attitudes towards environmental conservation on behavioral intentions to purchase environmentally packaged products. The samples of this study were residents of Pathum Thani province who formed the target population with a sample size of 400 individuals selected through stratified random sampling. A questionnaire was utilized as the research instrument. Statistical analysis included descriptive statistics, frequencies, percentages, means, standard deviations, correlation coefficients, and multiple regression. The results of hypothesis testing indicate that the brand equity values and attitudes towards environmental conservation that influence the behavioral intention to purchase environmentally packaged products in Pathum Thani province are brand awareness, brand loyalty, perceived quality, and an attitude towards environmental conservation all within a statistical significance level of .01 to .05.en
dc.language.isoThaien
dc.publisherมหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลธัญบุรี. คณะบริหารธุรกิจ. วิชาเอกการตลาด.en
dc.subjectคุณค่าตราสินค้าen
dc.subjectทัศนคติen
dc.subjectความตั้งใจเชิงพฤติกรรมen
dc.titleคุณค่าตราสินค้าและทัศนคติการอนุรักษ์สิ่งแวดล้อมที่ส่งผลต่อความตั้งใจเชิงพฤติกรรมในการซื้อสินค้าที่มีบรรจุภัณฑ์เพื่อสิ่งแวดล้อมในจังหวัดปทุมธานีen
dc.title.alternativeInfluence of brand equity and attitude towards environmental conservation on the behavioral intention to purchase environmentally packaged products in pathum thani provinceen
dc.typeIndependent Studyen
Appears in Collections:การค้นคว้าอิสระ (Independent Study - BUS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
RMUTT-177706.pdfInfluence of brand equity and attitude towards environmental conservation on the behavioral intention to purchase environmentally packaged products in pathum thani province2.99 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.