Please use this identifier to cite or link to this item: http://www.repository.rmutt.ac.th/xmlui/handle/123456789/2799
Title: ปัจจัยความสำเร็จของกระบวนการโลจิสติกส์ที่ส่งผลต่อประสิทธิภาพการดำเนินงานของธุรกิจอาหารเสริม : กรณีศึกษา ผลิตภัณฑ์อาหารเสริมนิวทริไลท์
Other Titles: Critical success factors of logistics processes which affect the efficiency in the supplementary food business: a case study of nutrilite food supplementary products
Authors: ชลลดา พุ่มกะเนาว์
Keywords: ปัจจัยความสำเร็จ
ประสิทธิภาพ
ธุรกิจอาหารเสริม
การจัดการ -- โลจิสติกส์
Issue Date: 2558
Publisher: มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลธัญบุรี. คณะบริหารธุรกิจ. วิชาเอกการจัดการวิศวกรรมธุรกิจ.
Abstract: การค้นคว้าอิสระนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาปัจจัยส่วนบุคคลที่มีผลต่อประสิทธิภาพในการดำเนินงานของธุรกิจอาหารเสริม และศึกษาปัจจัยความสำเร็จของกระบวนการโลจิสติกส์ที่มีผลต่อประสิทธิภาพในการดำเนินงานของธุรกิจอาหารเสริม ของผู้ที่บริโภค/ผู้ที่เคยบริโภคผลิตภัณฑ์อาหารเสริมนิวทริไลท์ กลุ่มที่ใช้ในการศึกษาจำนวน 400 ตัวอย่างโดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บข้อมูลปฐมภูมิ และใช้วิธีการสุ่มตัวอย่างแบบสะดวก สถิติที่ใช้คือ One-way ANOVA และ การวิเคราะห์สหสัมพันธ์ (Correlation Analysis) ผลการศึกษา พบว่า 1.) ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศชาย มีอายุอยู่ระหว่าง 41-50 ปี ระดับการศึกษาปริญญาตรี มีอาชีพพนักงานบริษัทเอกชน และมีรายได้ต่อเดือนอยู่ระหว่าง 40,001- 50,000 บาท 2.) ข้อมูลเกี่ยวกับปัจจัยความสำเร็จของกระบวนการโลจิสติกส์โดยภาพรวมมีความสำคัญ อยู่ในระดับมาก โดยมีค่าคะแนนเฉลี่ยเท่ากับ 3.85 ด้านที่มีคะแนนเฉลี่ยสูงสุดได้แก่ ด้าน R (Rationality) ความสมเหตุสมผล 3.) ข้อมูลเกี่ยวกับประสิทธิภาพในการดำเนินงานโดยภาพรวมมีความสำคัญอยู่ในระดับมาก โดยมีค่าคะแนนเฉลี่ยเท่ากับ 3.81 ด้านที่มีคะแนนเฉลี่ยสูงสุดได้แก่ ด้าน กระบวนการปฏิบัติงานผลการทดสอบสมมุติฐานพบว่าข้อมูลส่วนบุคคลด้านเพศ อายุ และอาชีพ ที่แตกต่างกัน ส่งผลให้เกิดประสิทธิภาพการดำเนินงานที่แตกต่างกัน และข้อมูลส่วนบุคคลด้านระดับการศึกษาและ รายได้ต่อเดือน ที่แตกต่างกันไม่ส่งผลให้เกิดประสิทธิภาพการดำเนินงานที่แตกต่างกัน และปัจจัย ความสำเร็จของกระบวนการโลจิสติกส์กับประสิทธิภาพการดำเนินงานโดยภาพรวม มีความสัมพันธ์ ไปในทิศทางเดียวกัน โดยมีค่าความสัมพันธ์เท่ากับ 0.763
The purposes of this independent study were to investigate personal factors that affect the efficiency in the supplementary food business and study the critical success factors of logistics processes that affect the efficiency of operations in the supplementary food business, from consumers or those who consumed Nutrilite food supplements. The sample in this study were comprised of 400 customers by using the convenience sampling method. A questionnaire was administered to collect the primary data, and then the data were analyzed by using One-way ANOVA and correlation analysis. The study found that 1) most respondents were male private officeworkers, aged between 41-50 years, held a bachelor’s degree, and had a monthly income ranging from 40,001 to 50,000 baht; 2) the data on average revealed the importance of the critical success factors of the logistics processes at a high level, with a mean score of 3.85 in relation to the R (Rationality); and 3) the data on average showed the importance of the efficiency of the operations in the supplementary food business at a high level, with the highest mean score of 3.81 in the operational processes. In the hypothesis testing, it was found that different personal variables, i.e. gender, age, and career affected the efficiency in the business differently, while levels of education and monthly incomes did not affect the efficiency of operational processes. In addition, the critical success factors of logistics processes and the efficiency of operational processes had a positive correlation at 0.763
URI: http://www.repository.rmutt.ac.th/dspace/handle/123456789/2799
Appears in Collections:การค้นคว้าอิสระ (Independent Study - BUS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
RMUTT-151484.pdfCritical success factors of logistics processes which affect the efficiency in the supplementary food business: a case study of nutrilite food supplementary products4.75 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.