Please use this identifier to cite or link to this item: http://www.repository.rmutt.ac.th/xmlui/handle/123456789/2862
Title: พฤติกรรมในการใช้เครื่องสำอางแบรนด์ต่างประเทศที่มีผลต่อส่วนประสมทางการตลาดของคนในจังหวัดปทุมธานี
Other Titles: The influence of behavior when using foreign cosmetics brands on the marketing mix: a case study in Pathum Thani province
Authors: นัยนา พันธสำราญสุข
Keywords: ส่วนประสมทางการตลาด
พฤติกรรม
เครื่องสำอางแบรนด์ต่างประเทศ
Issue Date: 2558
Publisher: มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลธัญบุรี. คณะบริหารธุรกิจ. วิชาเอกธุรกิจระหว่างประเทศ.
Abstract: การค้นคว้าอิสระครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ (1) ศึกษาลักษณะประชากรศาสตร์ของผู้บริโภค ประกอบด้วย อายุ สถานภาพ อาชีพ ระดับการศึกษา รายได้เฉลี่ยต่อเดือน ที่มีผลต่อส่วนประสมทาง การตลาดของคนในจังหวัดปทุมธานี (2) ศึกษาถึงพฤติกรรมในการใช้เครื่องสำอางแบรนด์ต่างประเทศ ที่มีผลต่อส่วนประสมทางการตลาดของคนในจังหวัดปทุมธานี ประชากรที่ใช้ในการศึกษาครั้งนี้ ได้แก่ เพศหญิงที่ใช้แบรนด์เครื่องสำอางต่างประเทศที่ อาศัยอยู่ในจังหวัดปทุมธานี จำนวนกลุ่มตัวอย่าง 400 คน และใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการ สัมภาษณ์ ผลการศึกษาพบว่า กลุ่มตัวอย่างส่วนใหญ่มีอายุอยู่ในช่วง 18-26 ปี มีสถานภาพโสด มีระดับ การศึกษาปริญญาตรี ประกอบอาชีพพนักงานบริษัท มีรายได้เฉลี่ยต่อเดือน 10,001-20,000 บาท ส่วนใหญ่เลือกซื้อแบรนด์ BSC โดยซื้อจำนวน 1 ครั้ง/เดือน โอกาสที่ใช้เครื่องสำอางจะใช้ในการทำงาน แหล่งที่ซื้อคือห้างสรรพสินค้า เช่น โรบินสัน เซ็นทรัล เดอะมอลล์ ด้านระดับการศึกษา อาชีพ แบรนด์ ที่ซื้อเป็นประจำ และระดับรายได้ ส่งผลต่อด้านผลิตภัณฑ์ ด้านราคา ด้านช่องทางการจัดจำหน่าย ด้านส่งเสริมการขาย ส่วนโอกาสในการใช้เครื่องสำอางกับแหล่งที่ซื้อเครื่องสำอาง มีความแตกต่างกัน เฉพาะด้านผลิตภัณฑ์ ด้านราคา และด้านส่งเสริมทางการขายเท่านั้น ปัจจัยด้านอายุ ส่งผลต่อ ด้านผลิตภัณฑ์ ด้านราคา ส่วนปัจจัยด้านสถานภาพ ส่งผลต่อส่วนประสมทางการตลาดด้านราคา ด้านช่องทางการจัดจำหน่าย และด้านส่งเสริมทางการขายเท่านั้น และการเลือกซื้อเครื่องสำอาง แบรนด์ต่างประเทศ จำนวนเฉลี่ยกี่ครั้ง/เดือน ส่งผลต่อด้านราคาและด้านส่งเสริมการขาย
The purposes of this independent study were 1) to investigate the demographics of customers, including their age, status, career, education, and monthly income which affected the marketing mix of people in Pathum Thani province, and 2) to explore behaviors when using foreign cosmetics brands which affected the marketing mix of people in Pathum Thani province. The sample population consisted of 400 females in Pathum Thani province who used foreign cosmetics brands. The instrument employed to collect the data was a questionnaire. The results demonstrated that the majority of the consumers were 18-26 years old, single, graduated with a bachelor’s degree, worked for private companies, and earned an average monthly income of 10,001-20,000 baht. Most of them chose to buy the brand BSC once a month. Opportunities to use cosmetics were in work and places to purchase the cosmetics included department stores like Robinson, Central, and the Mall. The results also revealed that educational levels, career, brands regularly purchased, and income levels affected the marketing mix in the aspects of product, price, place, and promotion. Additionally, the opportunities to use cosmetics and places to buy cosmetics were different only in product, price, and promotion. The age factors also affected the marketing mix in the aspects of product and price. The status factor only affected the marketing mix in the aspects of distribution channels and sales promotion. Furthermore, an average number of times that the consumers purchased foreign cosmetics brands per month resulted in price and promotion.
URI: http://www.repository.rmutt.ac.th/dspace/handle/123456789/2862
Appears in Collections:การค้นคว้าอิสระ (Independent Study - BUS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
RMUTT-151514.pdfThe influence of behavior when using foreign cosmetics brands on the marketing mix: a case study in Pathum Thani province3.63 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.