Please use this identifier to cite or link to this item: http://www.repository.rmutt.ac.th/xmlui/handle/123456789/3034
Title: ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดที่มีผลต่อการตัดสินใจซื้อผลิตภัณฑ์ไอศกรีมในจังหวัดปทุมธานี
Other Titles: Marketing Mix Factors Affecting Purchasing Decision on Ice Cream Products in Pathum Thani Province
Authors: จุไรรัตน์, รัตนายน
Keywords: ไอศกรีม
ส่วนประสมทางการตลาด
การตัดสินใจซื้อ
Issue Date: 2559
Publisher: มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลธัญบุรี. คณะบริหารธุรกิจ. วิชาเอกธุรกิจระหว่างประเทศ.
Abstract: การค้นคว้าอิสระนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษา 1) เพื่อศึกษาปัจจัยข้อมูลทั่วไปของผู้บริโภค ในจังหวัดปทุมธานี 2) เพื่อศึกษาความสัมพันธ์ระหว่างปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดกับพฤติกรรม การซื้อผลิตภัณฑ์ไอศกรีมในจังหวัดปทุมธานี 3) เพื่อศึกษาพฤติกรรมการซื้อผลิตภัณฑ์ไอศกรีมใน จังหวัดปทุมธานี ตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษาครั้งนี้ คือ ประชากรในจังหวัดปทุมธานี จำนวน 400 ตัวอย่าง เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัย คือ แบบสอบถาม การวิเคราะห์ข้อมูล ใช้สถิติเชิงพรรณนาได้แก่ ค่าความถี่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย และค่าส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และใช้สถิติเชิงอนุมาน ได้แก่ สถิติไคสแควร์ (Chi- Square Test), Independent Samples Test (t-test) ผลการศึกษา พบว่า เพศ อายุ อาชีพ รายได้เฉลี่ยต่อเดือนแตกต่างกัน มีพฤติกรรมในการ เลือกซื้อไอศกรีมแตกต่างกัน และปัจจัยทางการตลาดทางด้านผลิตภัณฑ์ ราคา ช่องทางการจัดจำหน่ายและการส่งเสริมการตลาดมีความสัมพันธ์กับพฤติกรรมในการเลือกซื้อไอศกรีม
This independent study aimed to investigate 1) the general factors of the consumers in Pathum Thani Province; 2) the relationship between marketing mix factors and ice cream product purchasing behavior in Pathum Thani Province; and 3) the ice cream product purchasing behavior in Pathum Thani Province. The samples used in this study were 400 of the population in Pathum Thani Province. The research instrument was a questionnaire. The descriptive statistics used for data analysis were Frequency, Percentage, Mean, and Standard Deviation, and the inferential statistics were Chi-square test and Independent Samples Test (t-test). The results showed that different gender, age, occupation and the average monthly income affected consumer behaviors differently. Moreover, the marketing factors in product, price, place and promotion were related to ice cream purchasing behavior.
URI: http://www.repository.rmutt.ac.th/dspace/handle/123456789/3034
Appears in Collections:การค้นคว้าอิสระ (Independent Study - BUS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
RMUTT-155522.pdfMarketing Mix Factors Affecting Purchasing Decision on Ice Cream Products in Pathum Thani Province2.7 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.