Please use this identifier to cite or link to this item: http://www.repository.rmutt.ac.th/xmlui/handle/123456789/3050
Title: ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดที่มีผลต่อพฤติกรรมการตัดสินใจซื้อสินค้าในศูนย์แฟชั่นค้าส่งเดอะแพลทินัม แฟชั่นมอลล์
Other Titles: Marketing Mix Factors Influencing on Buying Decision Making Behavior at the Platinum Fashion Mall
Authors: ธนากาญจน์, ดวงใน
Keywords: ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาด
พฤติกรรมการตัดสินใจซื้อสินค้า
Issue Date: 2559
Publisher: มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลธัญบุรี. คณะบริหารธุรกิจ. วิชาเอกการตลาด.
Abstract: การค้นคว้าอิสระนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดที่มีผลต่อ พฤติกรรมการตัดสินใจซื้อสินค้าในศูนย์แฟชั่นค้าส่งเดอะแพลทินัม แฟชั่นมอลล์ โดยกลุ่มตัวอย่างที่ ใช้ในการวิจัยได้แก่ ผู้บริโภคที่เคยซื้อสินค้าภายในศูนย์แฟชั่นค้าส่งเดอะแพลทินัม แฟชั่นมอลล์ จำนวน 400 คน โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือเก็บรวบรวมข้อมูล และสถิติใช้ในการวิเคราะห์ ข้อมูลคือ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และใช้สถิติการทดสอบไคสแควร์และ สัมประสิทธิ์สหสัมพันธ์แบบสเปียร์แมนในการหาความสัมพันธ์ ผลการศึกษาพบว่า ส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง อายุ 20-30 ปี ระดับการศึกษาปริญญาตรี อาชีพ พนักงานบริษัท รายได้เฉลี่ยต่อเดือน 20,001-30,000 บาท มีความถี่ในการซื้อสินค้าโดยส่วนใหญ่ คือ 1-2 ครั้งต่อเดือน มีค่าใช้จ่ายในการซื้อสินค้าต่อครั้ง คือ 501-1,000 บาท ผู้บริโภคโดยส่วนใหญ่ซื้อ สินค้าช่วงเวลา 12.01-15.00 น. ผู้บริโภคตัดสินใจซื้อด้วยตนเองมากที่สุด ผลการทดสอบสมมติฐานพบว่า ปัจจัยส่วนบุคคลด้านเพศ อายุ รายได้เฉลี่ยต่อเดือนกับ พฤติกรรมการตัดสินใจซื้อสินค้าในศูนย์แฟชั่นค้าส่งเดอะแพลทินัม แฟชั่นมอลล์ มีความสัมพันธ์กัน ส่วนในด้านปัจจัยส่วนประสมทางการตลาด ด้านผลิตภัณฑ์ ด้านราคา ด้านสถานที่ ด้านการส่งเสริม การตลาด ด้านบุคลากร ด้านกระบวนการ ด้านกายภาพ กับพฤติกรรมการตัดสินใจซื้อสินค้าในศูนย์ แฟชั่นค้าส่งเดอะแพลทินัม แฟชั่นมอลล์ มีความสัมพันธ์กัน
The purpose of this independent study was to study marketing mix factors influencing on buying decision making behavior at The Platinum Fashion Mall. The samples consisted of 400 consumers who purchased products at The Platinum Fashion Mall. Data collection used in this research was questionnaire. The statistics for data analysis were percentage, mean, standard deviation, Chi-square and Spearman’s rank correlation coefficient. Results showed that most of the respondents were female, age between 20-30 years old with a bachelor’s degree, working at private companies with a monthly income between 20,001- 30,000 baht. The most common frequency of product purchasing was 1-2 times per month with an average spending of 501-1,000 baht at a time. Most of the consumers purchased products during 12 p.m. to 3 p.m., and made their decisions themselves. Hypothesis testing results revealed that gender, age, monthly income were related to buying decision making behavior at The Platinum Fashion Mall. And also there was a relationship between marketing mix factors and buying decision making behavior at The Platinum Fashion Mall.
URI: http://www.repository.rmutt.ac.th/dspace/handle/123456789/3050
Appears in Collections:การค้นคว้าอิสระ (Independent Study - BUS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
RMUTT-155535.pdfMarketing Mix Factors Influencing on Buying Decision Making Behavior at the Platinum Fashion Mall3.94 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.