Please use this identifier to cite or link to this item: http://www.repository.rmutt.ac.th/xmlui/handle/123456789/3137
Title: การส่งเสริมการตลาดที่มีผลต่อกระบวนการตัดสินใจเลือกซื้อผลิตภัณฑ์ CP Easy Snackในร้านสะดวกซื้อเซเว่นอีเลเว่นในจังหวัดนนทบุรี
Other Titles: Marketing Promotion Affecting a Decision Making Process of Purchasing CP Easy Snack Products at Seven-Eleven Convenience
Authors: สโรชา นนท์รักษานุกูล
Keywords: ผลิตภัณฑ์ CP Easy Snack
ร้านสะดวกซื้อเซเว่นอีเลเว่น
Issue Date: 2560
Publisher: มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลธัญบุรี. คณะบริหารธุรกิจ. วิชาเอกการตลาด.
Abstract: การศึกษาครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษา 1) เพื่อศึกษาการส่งเสริมการตลาดที่มีผลต่อการ ตัดสินใจเลือกซื้อผลิตภัณฑ์ CP Easy Snack และ 2) เพื่อศึกษาปัจจัยลักษณะส่วนบุคคล ได้แก่ เพศ อายุ รายได้ ระดับการศึกษา อาชีพ ที่มีผลต่อการตัดสินใจซื้อผลิตภัณฑ์ CP Easy Snack ใช้การวิเคราะห์ข้อมูลโดยการแจกแจงความถี่ ร้อยละ และค่าเบี่ยงเบนมาตรฐาน การ ทดสอบสมมติฐานใช้ค่าสถิติ t-test และค่าสถิติ F-test ทดสอบค่าเฉลี่ยความแตกต่างรายคู่โดยวิธีของ LSD การวิเคราะห์หาความสัมพันธ์ระหว่างปัจจัยทางประชากรศาสตร์ การวิเคราะห์การถดถอย พหุคูณแบบขั้นตอน ผลการศึกษาพบว่า ผู้บริโภคส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง อายุระหว่า ง 21-30ปี มีอาชีพพนักงาน บริษัทเอกชน/พนักงานโรงงาน ระดับการศึกษาสูงกว่า ปริญญาตรี รายได้เฉลี่ยต่อเดือน 20,001-25,000 บาท เพศที่แตกต่างกัน มีผลต่อการตัดสินใจเลือกซื้อผลิตภัณฑ์ CP Easy Snack ไม่แตกต่างกัน โดย รายได้เฉลี่ย อายุ ระดับการศึกษา อาชีพและสถานภาพที่แตกต่างกัน มีผลต่อการตัดสินใจที่เลือกซื้อผลิตภัณฑ์ CP Easy Snack ที่แตกต่างกันอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 และจากการศึกษาการส่งเสริมการตลาดมีอิทธิพลต่อการตัดสินใจเลือกซื้อผลิตภัณฑ์ CP Easy Snack พบว่า ปัจจัย การส่งเสริมการตลาดด้านการประชาสัมพันธ์([Beta] = 0.474) ด้านการขายโดยบุคคล([Beta] = 0.310) ด้านการเจาะตลาดทางตรง ([Beta] = 0.223) และด้านการส่งเสริมการขาย ([Beta] = 0.185) มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจเลือกซื้อผลิตภัณฑ์ CP Easy Snack
The study aimed to 1)investigate marketing promotion affecting a decision making process of purchasing CP Easy Snack products, and 2) examine personal factors i.e. gender, age, income, education level, occupation and status which affected the decision making on purchasing CP Easy Snack. The data were analyzed through the application of frequency, percentage and standard deviation. Hypothesis testing was carried out by using statistical t-test and F-test, test. The inferential statistics included Independent Sample t-test, Least Significant Difference (LSD), Analysis of the Relationship between Demographic Factors and Stepwise Multiple Regression Analysis. The results of the study showed that the majority of the consumers were female between 21-30 years old, graduated with higher than a Bachelor’s degree, and were employees of private companies and factories. The average income per month was 20,001-25,000 baht. The consumers with different gender had no effect on the decision making on purchasing CP Easy Snack products. While the consumers with different average income, age, education, occupation, and status affected the decision making on purchasing CP Easy Snack products with statistical significant level at 0.05. Statistically significant at the 0.05 level. From the study, it was also found that the marketing promotion factors of public relations ([Beta] = 0.474), personal sales ([Beta] = 0.310), direct target sales ([Beta] = 0.223), and sales promotion ([Beta] = 0.185) had an influence over the decision making on purchasing CP Easy Snack products.
URI: http://www.repository.rmutt.ac.th/dspace/handle/123456789/3137
Appears in Collections:การค้นคว้าอิสระ (Independent Study - BUS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
RMUTT-156715.pdfMarketing Promotion Affecting a Decision Making Process of Purchasing CP Easy Snack Products at Seven-Eleven Convenience2.67 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.