Please use this identifier to cite or link to this item: http://www.repository.rmutt.ac.th/xmlui/handle/123456789/3055
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorธนเศรษฐ์, บวรอนันต์
dc.date.accessioned2018-02-06T02:57:04Z
dc.date.accessioned2020-09-24T04:23:38Z-
dc.date.available2018-02-06T02:57:04Z
dc.date.available2020-09-24T04:23:38Z-
dc.date.issued2559
dc.identifier.urihttp://www.repository.rmutt.ac.th/dspace/handle/123456789/3055-
dc.description.abstractการค้นคว้าอิสระนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาความสัมพันธ์ระหว่างพฤติกรรมการตัดสินใจ ซื้อการท่องเที่ยวกับปัจจัยส่วนบุคคลและปัจจัยคุณลักษณะของเว็บ 2.0 กลุ่มประชากร ได้แก่ ผู้ที่ใช้งาน อินเตอร์เน็ตและเคยซื้อบริการด้านการท่องเที่ยวผ่านระบบพาณิชย์อิเล็กทรอนิกส์ จำนวน 400 ตัวอย่าง โดยใช้การสุ่มตัวอย่างแบบง่าย สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ ได้แก่ ความถี่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ค่าเบี่ยงเบน มาตรฐาน และค่าความสัมพันธ์การทดสอบไคสแควร์ (Chi-square) ผลการศึกษา พบว่า ผู้ที่เลือกซื้อการท่องเที่ยวส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง อายุระหว่าง 20-29 ปี มีการศึกษาระดับปริญญาตรี มีอาชีพพนักงานบริษัท รายได้เฉลี่ยต่อเดือน 15,001-25,000 บาท นิยมใช้ ใช้สื่อออนไลน์ประเภท Facebook check in, YouTube, Google Map และGoogle Street View และ มีพฤติกรรมการท่องเที่ยว จำนวนครั้งที่ซื้อการท่องเที่ยวต่อปี 1-3 ครั้งต่อปี มีค่าใช้จ่ายในการท่องเที่ยว ประมาณ 1,001-6,000 บาทต่อครั้ง มีระยะเวลาการพักค้างเป็นเวลา 1-2 คืนต่อครั้ง ส่วนใหญ่เป็น บริการประเภท โรงแรม/ห้องพักและรีสอร์ท ด้านของคุณลักษณะของเว็บ 2.0 มีความสำคัญในระดับมาก ได้แก่ คุณลักษะด้านการเข้าถึงและการเอื้อประโยชน์ต่อผู้ใช้ รองลงมาคือ ด้านการแสดงความคิดเห็น และด้านการปฏิสัมพันธ์ระหว่างผู้ใช้ ผลการทดสอบสมมติฐานพบว่า ด้านลักษณะทางประชากรศาสตร์เพศ อายุ ระดับการศึกษา และอาชีพ มีความสัมพันธ์ต่อการตัดสินใจซื้อการท่องเที่ยวและปัจจัยด้านคุณลักษณะของเว็บ 2.0 มีความสัมพันธ์ต่อการตัดสินใจซื้อการท่องเที่ยวอย่างมีระดับนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.0 5en_US
dc.description.abstractThe independent study aimed to examine the relationship between buying behavior for travelling, personal factors and Web 2.0 features. The population was 400 people who used the Internet and purchased travel services through electronic commerce. They were selected by the method of convenience sampling. The data was analyzed through the application of frequency, percentage, standard deviation and Chi-square Test. The results of the study showed that the majority of the buyers were female between 20- 29 years old, graduated with a Bachelor’s degree, and were employees of private companies. The average income per month was 15,001-25,000 baht. They preferred to use the online media such as Facebook check in, YouTube, Google Map and Google Street View. The buyers traveled 1-3 times per year, spent 1,001-6,000 baht each time, stayed 1-2 days mainly at hotels and resorts. The Web 2.0 Characteristic factor was at the highest level for accessibility and practicality, while commenting and the interaction between users were reported at the second highest level. The result of hypothesis testing found that the demographic characteristics of gender, age, education and occupation had a relationship with the buying behavior for Traveling. The Web 2.0 characteristic had a relationship with the buying behavior for traveling with statistical significant level at 0.05.
dc.language.isothaien_US
dc.publisherมหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลธัญบุรี. คณะบริหารธุรกิจ. วิชาเอกระบบสารสนเทศ.en_US
dc.subjectพฤติกรรมนักท่องเที่ยวen_US
dc.subjectเว็บ 2.0en_US
dc.subjectพาณิชย์อิเล็กทรอนิกส์en_US
dc.titleความสัมพันธ์ระหว่างคุณลักษณะของเว็บ 2.0 กับพฤติกรรมการตัดสินใจซื้อการท่องเที่ยวen_US
dc.title.alternativeThe Relationship between Web 2.0 Characteristic and Buying Behavior for Travelingen_US
dc.typeIndependent Studyen_US
Appears in Collections:การค้นคว้าอิสระ (Independent Study - BUS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
RMUTT-155539.pdfThe Relationship between Web 2.0 Characteristic and Buying Behavior for Traveling2.33 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.