Please use this identifier to cite or link to this item: http://www.repository.rmutt.ac.th/xmlui/handle/123456789/3312
Title: ความสัมพันธ์ระหว่างปัจจัยทางการตลาดกับการตัดสินใจในการเลือกที่พักของนักท่องเที่ยวชาวไทยที่ไปเกาะเสม็ด จังหวัดระยอง
Other Titles: Relationship between marketing factors and decision for accommodation selection of Thai tourists traveling to Koh Samet, Rayong province
Authors: อัมพร ฉาบพิมาย
Keywords: ส่วนประสมทางการตลาด -- วิจัย
การตลาด -- การตัดสินใจ
Issue Date: 2560
Publisher: มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลธัญบุรี. คณะบริหารธุรกิจ. วิชาเอกธุรกิจระหว่างประเทศ
Abstract: การค้นคว้าอิสระในครั้งนี้ได้ศึกษาความสัมพันธ์ระหว่างปัจจัยทางการตลาดกับการตัดสินใจในการเลือกที่พักของนักท่องเที่ยวชาวไทยที่ไปเกาะเสม็ด จังหวัดระยองโดยใช้แบบสอบถามในการเก็บข้อมูล จำนวน 400 ชุด โดยใช้วิธีการสุ่มตัวอย่างแบบเจาะจง (Purposive Sampling) สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน การทดสอบค่าที การวิเคราะห์ความแปรปรวนแบบทางเดียว ค่าสัมประสิทธิ์สหสัมพันธ์เพียร์สัน และการวิเคราะห์การถดถอยพหุคูณ ผลการศึกษาข้อมูลทั่วไป พบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็น เพศหญิง มีอายุ 21-30 ปี จบการศึกษาระดับปริญญาตรี มีสถานภาพโสด และมีรายได้ต่ำกว่า 15,000 บาท ส่วนใหญ่มีภูมิลำเนาอยู่ที่ภาคตะวันออก วัตถุประสงค์ในการท่องเที่ยวคือ ท่องเที่ยวเพื่อการพักผ่อน และใช้ระยะในการท่องเที่ยวจำนวน 2 วัน 1 คืน ผลการทดสอบสมมติฐาน พบว่า ปัจจัยข้อมูลทั่วไป ได้แก่ เพศ อายุ อาชีพ สถานภาพ และรายได้ที่แตกต่างกัน มีผลต่อการตัดสินใจไม่แตกแตกต่างกัน ปัจจัยข้อมูลทั่วไป ได้แก่ ภูมิลำเนา วัตถุประสงค์การท่องเที่ยว ค่าใช้จ่ายต่อครั้งในการท่องเที่ยว และระยะเวลาในการท่องเที่ยวที่แตกต่างกันมีผลต่อการตัดสินใจแตกต่างกัน ปัจจัยทางการตลาดที่มีผลต่อการตัดสินใจเลือกที่พักของนักท่องเที่ยวชาวไทยที่ไปเกาะเสม็ด จังหวัดระยอง ได้แก่ ปัจจัยด้านที่พักและการบริการ ปัจจัยด้านการส่งเสริมการตลาด และปัจจัยด้านพนักงานให้บริการ ที่ระดับนัยสำคัญทางสถิติ 0.05
This independent study aimed to investigate the relationship between marketing Factors and decision for accommodation selection of Thai Tourists traveling to Koh Samet, Rayong province. The data was collected through 400 copies of questionnaires, and the samples were chosen by purposive sampling. The statistics used in analyzing data were percentage, mean, standard deviation, t-test, One-way ANOVA, Pearson’s Correlation and Multiple Linear Regression. The result showed that most respondents were female, single, aged between 21-30 years with bachelor ‘s degree and got monthly income below 15,000 baht. Most of them are domiciles in the eastern region. The purpose of traveling was to relax, and the average length of stay was two days and one night. The result of hypothesis testing revealed that different general factors such as gender, age, occupation, status and income did not affect the decision. The different general factors such as domicile, purpose of traveling, traveling expenses and length of stay affected the decision. differently. The marketing factor affecting the decision for accommodation selection of Thai Tourists traveling to Koh Samet, Rayong province. were accommodation and service factor, marketing promotion factor and service staff factor at the significant level of 0.05.
URI: http://www.repository.rmutt.ac.th/dspace/handle/123456789/3312
Appears in Collections:การค้นคว้าอิสระ (Independent Study - BUS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
RMUTT-158669.pdfความสัมพันธ์ระหว่างปัจจัยทางการตลาดกับการตัดสินใจในการเลือกที่พักของนักท่องเที่ยวชาวไทยที่ไปเกาะเสม็ด จังหวัดระยอง1.65 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.