Please use this identifier to cite or link to this item: http://www.repository.rmutt.ac.th/xmlui/handle/123456789/2792
Title: ปัจจัยด้านผลิตภัณฑ์และราคาส่งผลต่อความคาดหวังสินค้าเพื่อชุมชนของผู้บริโภคในเขตอำเภอพระพุทธบาท จังหวัดสระบุรี
Other Titles: Product and price factors affecting expectations of consumers toward community products in Phra Phutthabat district Saraburi province
Authors: ศุภานัน กังคะพิลาศ
Keywords: สินค้าเพื่อชุมชน
ความคาดหวัง
Issue Date: 2558
Publisher: มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลธัญบุรี. คณะบริหารธุรกิจ. วิชาเอกการตลาด.
Abstract: วัตถุประสงค์ของการค้นคว้าอิสระ เพื่อศึกษาปัจจัยด้านประชากรศาสตร์ และปัจจัยด้านผลิตภัณฑ์และราคาส่งผลต่อความคาดหวังสินค้าเพื่อชุมชนโดยใช้กลุ่มตัวอย่างในเขตอำเภอพระพุทธบาท จังหวัดสระบุรี จำนวน 400 ตัวอย่าง ใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บข้อมูล สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ ได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน Independent Samples t-test และ One-way ANOVA ผลการศึกษาพบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง อายุระหว่าง 31-40 ปี ระดับ ปริญญาตรี รับราชการ ระดับรายได้เฉลี่ยต่อเดือนน้อยกว่า หรือเท่ากับ 10,000 บาท เคยมีส่วนร่วมใน กิจกรรมที่มีการนา รายได้ส่วนหนึ่งสมทบทุนให้กับองค์กรการกุศล ในรอบ 1 ปีที่ผ่านมา ประมาณ 1-2 ครั้ง ให้ระดับการคาดหวังต่อปัจจัยด้านผลิตภัณฑ์และราคาส่งผลต่อความคาดหวังสินค้าเพื่อชุมชน โดยรวมอยู่ในระดับมาก ด้านผลิตภัณฑ์มีคุณภาพและประสิทธิภาพในการทำความสะอาด ด้าน บรรจุภัณฑ์สะอาด/มิดชิดปลอดภัย ด้านปลอดภัยต่อสุขภาพของผู้ใช้ ด้านบรรจุภัณฑ์มีมาตรฐาน และ ด้านรูปแบบบรรจุภัณฑ์เหมาะสมสะดวกต่อการใช้ ความคาดหวังด้านคุณภาพของผลิตภัณฑ์ โดย ภาพรวมให้ระดับความคาดหวังมากที่สุด คือ ราคาแพงกว่าคู่แข่งขันในตลาด รองลงมาคือ ราคาเท่ากับ คู่แข่งขันในตลาด และราคาถูกกว่าคู่แข่งขันในตลาด
The purpose of this independent study was to examine the demographic and price factors that affect expectations of consumers toward community products. The population was the people in the Buddha district, Saraburi. The sample was comprised of 400 people, and questionnaires were used to collect data. The statistics used in the data analysis included percentage, mean, standard deviation, Independent Samples t-test, and Oneway ANOVA. The findings revealed that most respondents were female government servants, aged between 31-40 years, held a bachelor’s degree, had an average monthly income of no more than 10,000 baht, and gave donations to charity 1-2 times in the past year. The level of their expectations of the product and the price factors affecting the expectations for the community was high. Those expectations were comprised of product quality and efficiency in cleaning, clean packaging with complete safety and healthy for users, meeting packaging standards, and being appropriate for use. The overall expectations on prices for the quality products were higher from the market, the same price as the market, and lower than the market, respectively.
URI: http://www.repository.rmutt.ac.th/dspace/handle/123456789/2792
Appears in Collections:การค้นคว้าอิสระ (Independent Study - BUS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
RMUTT-151479.pdfProduct and price factors affecting expectations of consumers toward community products in Phra Phutthabat district Saraburi province3.69 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.