Please use this identifier to cite or link to this item: http://www.repository.rmutt.ac.th/xmlui/handle/123456789/2818
Title: คุณภาพการบริการที่มีอิทธิพลต่อธุรกิจบริการทางสังคมสำหรับผู้สูงอายุในเขตกรุงเทพมหานคร
Other Titles: The influence of service quality to social service business for elders in Bangkok.
Authors: พรรษทิพย์ อ่อนมั่ง
Keywords: คุณภาพการบริการ
ธุรกิจบริการทางสังคม
ผู้สูงอายุ
Issue Date: 2558
Publisher: มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลธัญบุรี. คณะบริหารธุรกิจ. วิชาเอกการจัดการวิศวกรรมธรกิจ.
Abstract: การค้นคว้าอิสระเรื่องนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาปัจจัยส่วนบุคคลและคุณภาพการบริการที่ ส่งผลต่อระดับความสำคัญของธุรกิจบริการทางสังคมสำหรับผู้สูงอายุในเขตกรุงเทพมหานคร กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษา คือ ผู้สูงอายุที่มีอายุตั้งแต่ 60 ปีขึ้นไป ที่มีภูมิลำเนาอยู่ในเขต กรุงเทพมหานคร จำนวน 400 คน โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูล ใช้ วิธีการสุ่มตัวอย่างแบบตามสะดวก สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล คือ สถิติเชิงพรรณนา ประกอบด้วย ความถี่ ร้อยละ ค่าเฉลี่ย และส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน สถิติเชิงอนุมาน ประกอบด้วย Independent Samples t-test, One-way ANOVA และ Least Significant Difference (LSD) ระดับนัยสำคัญทางสถิติ 0.05 ผลการศึกษา พบว่า ปัจจัยส่วนบุคคลเกี่ยวกับการดำรงชีวิตมีผลต่อระดับความสำคัญของ ธุรกิจบริการทางสังคมสำหรับผู้สูงอายุด้านกีฬาหรือนันทนาการและด้านการดูแล ส่วนปัจจัยเกี่ยวกับ รายจ่ายเฉลี่ยต่อเดือนมีผลต่อระดับความสำคัญของธุรกิจบริการทางสังคมด้านการท่องเที่ยว คุณภาพ การบริการด้านการตอบสนองต่อผู้รับบริการ ด้านการให้ความมั่นใจแก่ผู้รับบริการ และด้านความ เข้าใจและเอาใจใส่ผู้รับบริการมีอิทธิพลต่อระดับความสำคัญของธุรกิจบริการทางสังคมด้านการ ติดต่อสื่อสาร ส่วนคุณภาพการบริการที่เป็นรูปธรรม และการตอบสนองต่อผู้รับบริการ มีอิทธิพลต่อ ระดับความสำคัญของธุรกิจบริการทางสังคมด้านการท่องเที่ยว
The objectives of this research were to study personal factors and service quality affecting the levels of importance of social service business for elders in Bangkok. The subjects of the study were 400 elders aged 60 up living in Bangkok. Questionnaires were used to collect data using convenience random sampling method. Statistics used for data analysis were descriptive statistics including frequency, percentage, means and standard derivation; and inferential statistics including Independent Samples t-test, One-way ANOVA and Least Significant Different (LSD) at the statistical significant level of 0.05. The results revealed that personal factors involving lifestyles affected the levels of importance of social service business for elders in sports or recreation and care. The factors involving monthly expenses affected the levels of importance of service quality in tourism, service quality in perception for clients and building confidence in the clients. Additionally, understanding and care for the clients affected the levels of social service business in communication. Concrete service quality and perception for the clients affected the levels of importance of social service business in tourism.
URI: http://www.repository.rmutt.ac.th/dspace/handle/123456789/2818
Appears in Collections:การค้นคว้าอิสระ (Independent Study - BUS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
RMUTT-151487.pdfThe influence of service quality to social service business for elders in Bangkok3.15 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.