Please use this identifier to cite or link to this item: http://www.repository.rmutt.ac.th/xmlui/handle/123456789/2847
Title: ปัจจัยทางสังคมที่มีอิทธิพลต่อกระบวนการตัดสินใจซื้อทาวน์โฮม 3 ชั้นในเขตกรุงเทพมหานครและปริมณฑล
Other Titles: Social factors influencing on the decision process of purchasing 3-story townhomes in Bangkok and its suburbs
Authors: จรรยารักษ์ ขวัญแก้ว
Keywords: ที่อยู่อาศัย -- การจัดซื้อ
ปัจจัยทางสังคม
กระบวนการตัดสินใจซื้อ
ทาวน์โฮม 3 ชั้น
คาซ่าซิตี้
Issue Date: 2558
Publisher: มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลธัญบุรี. คณะบริหารธุรกิจ. วิชาเอกการจัดการวิศวกรรมธุรกิจ.
Abstract: การศึกษาครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาปัจจัยด้านประชากรศาสตร์ที่มีผลต่อกระบวนการ ตัดสินใจซื้อทาวน์โฮม 3 ชั้นในเขตกรุงเทพมหานครและปริมณฑล และศึกษาปัจจัยทางสังคมที่มี อิทธิพลต่อกระบวนการตัดสินใจซื้อทาวน์โฮม 3 ชั้นในเขตกรุงเทพมหานครและปริมณฑล กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษา คือ ลูกค้าที่เข้าชมและกำลังพิจารณาตัดสินใจซื้อโครงการ คาซ่าซิตี้ในเขตกรุงเทพมหานครและปริมณฑล จำนวน 400 คน โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการ เก็บรวบรวมข้อมูล ใช้วิธีการสุ่มตัวอย่างแบบตามสะดวก สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล คือ สถิติเชิง พรรณนา ประกอบด้วย ความถี่ ร้อยละ ค่าเฉลี่ย และส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน สถิติเชิงอนุมาน ประกอบด้วย Independent Samples t-test, One-way ANOVA, Least Significant Difference (LSD) และ Multiple Linear Regression ที่ระดับนัยสำคัญทางสถิติ 0.05 ผลการศึกษาพบว่า ระดับการศึกษา รายได้ครัวเรือน และอาชีพ มีผลต่อกระบวนการ ตัดสินใจซื้อทาวน์โฮม 3 ชั้นในเขตกรุงเทพมหานครและปริมณฑลในด้านการค้นหาข้อมูล ปัจจัยด้าน ระดับการศึกษา มีผลต่อกระบวนการตัดสินใจซื้อทาวน์โฮม 3 ชั้นในเขตกรุงเทพมหานครและปริมณฑล ในภาพรวม ปัจจัยทางสังคมด้านความปลอดภัยในชีวิตและทรัพย์สิน ด้านภาพลักษณ์โครงการและ ด้านกลุ่มอ้างอิง มีอิทธิพลต่อกระบวนการตัดสินใจซื้อทาวน์โฮม 3 ชั้นในเขตกรุงเทพมหานครและ ปริมณฑลในด้านภาพรวม ปัจจัยทางสังคมด้านทำเลที่ตั้งโครงการ ด้านภาพลักษณ์โครงการ และด้าน กลุ่มอ้างอิง มีอิทธิพลต่อกระบวนการตัดสินใจซื้อทาวน์โฮม 3 ชั้นในเขตกรุงเทพมหานครและปริมณฑล ในด้านการรับรู้ถึงความต้องการ
This study aimed to investigate the population and social factors influencing the decision process of purchasing 3-story townhomes in Bangkok and its suburbs. The sample of the study consisted of 400 customers who were attending the Casa City Project and deciding to buy townhomes in Bangkok and its suburban area. Questionnaires were distributed to the convenience sample to collect the data. Descriptive and inferential statistics were used to analyze the data. The descriptive statistics were composed of frequency, percentages, mean, and standard deviation. The inferential statistics included Independent Samples t-test, One-way ANOVA, Least Significant Difference (LSD), and Multiple Linear Regression at 0.05 level of significance. The results revealed that education levels, family income, and careers affected the customers’ decision process in buying 3-story townhomes in Bangkok and its suburbs in the aspect of information search. Also, it showed that education level factors influenced the purchasers’ decisions to buy the 3-story townhomes as a whole. In addition, the research findings indicated that social factors in the aspect of life and asset safety, project image and reference groups had influence on the customers’ decisions to purchase those townhomes as a whole. It was also demonstrated that social factors in the aspect of project location project images, and reference groups affected the process of deciding to buy the 3-story townhomes in the aspects of need perception.
URI: http://www.repository.rmutt.ac.th/dspace/handle/123456789/2847
Appears in Collections:การค้นคว้าอิสระ (Independent Study - BUS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
RMUTT-151506.pdfSocial factors influencing on the decision process of purchasing 3-story townhomes in Bangkok and its suburbs1.73 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.