Please use this identifier to cite or link to this item: http://www.repository.rmutt.ac.th/xmlui/handle/123456789/2827
Title: คุณสมบัติของ Line Official Account ที่มีผลต่อพฤติกรรมการใช้
Other Titles: Characteristics of Line official account affecting user’s behavior
Authors: สุธาธินันท์ ช่างทำ
Keywords: การสนทนาผ่านอินเตอร์เน็ต
กลุ่มสนทนาออนไลน์
ส่วนประสมทางการตลาด
line official account
พฤติกรรมการใช้ line
Issue Date: 2558
Publisher: มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลธัญบุรี. คณะบริหารธุรกิจ. วิชาเอกธุรกิจระหว่างประเทศ
Abstract: วัตถุประสงค์ของการค้นคว้าอิสระเพื่อศึกษาถึงคุณสมบัติของ Line Official Account ทางด้านผลิตภัณฑ์ การส่งเสริมการตลาดและส่วนประสมทางการตลาดที่มีผลต่อพฤติกรรมการใช้ เพื่อนำผลการศึกษาเป็นแนวทางปรับปรุงและพัฒนากลยุทธ์ของกลุ่มผู้ใช้ Line Official Account เพื่อให้เกิดประสิทธิภาพสูงสุด โดยจำแนกเป็นเพศ อายุ อาชีพ การศึกษา รายได้เฉลี่ยต่อเดือน จำนวน 400 คน ใช้ แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการวิจัย ใช้กลุ่มตัวอย่างแบบสะดวก โดยใช้สถิติเชิงพรรณนา มีการวิเคราะห์ข้อมูลทางสถิติด้วย ความถี่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ค่าเบี่ยงเบนมาตรฐาน สถิติทดสอบค่า (t-test) การวิเคราะห์ความแปรปรวนทางเดียวการทดสอบ One-way ANOVA ผลการศึกษา พบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นหญิง มีอายุอยู่ในช่วงอายุ 21-30 ปี ส่วนใหญ่มีอาชีพพนักงานบริษัทเอกชน ระดับการศึกษาระดับปริญญาตรีมีรายได้เฉลี่ยต่อเดือน 10,001-20,000 บาท พฤติกรรมเกี่ยวกับปัจจัยทางด้านส่วนประสมทางการตลาดในภาพรวมและในแต่ละด้าน ทั้ง 4 ด้านซึ่งประกอบด้วย ด้านผลิตภัณฑ์ ด้านราคา ด้านสถานที่ ด้านส่งเสริมการขาย อยู่ในระดับมาก ผลการทดสอบสมมติฐานพบว่า เพศ อายุ อาชีพ ระดับการศึกษา รายได้ต่อเดือน ที่แตกต่างกันมีผลทำให้ปัจจัยทางด้านพฤติกรรมการใช้ Line Official Account ที่แตกต่างกัน และปัจจัยทางด้านส่วนประสมทางการตลาดที่แตกต่างกันมีผลทำให้ปัจจัยทางด้านพฤติกรรมการใช้ Line Official Account ที่แตกต่างกัน
The purpose of this independent study was to determine characteristics of Line official account on its product, promotion and marketing mix that affected users’ behavior so that their using strategy would be improved for the optimum efficiency. A questionnaire was used to collect data from Line official accounts of 400 users selected by convenience sampling. The descriptive statistics were frequency, percentage, average, and standard deviation. The hypotheses were then tested by t-test and One-way ANOVA. The results showed that the respondents were mostly female employees aged 21-30 earning bachelor’s degree and working in private companies with an average monthly income of 10,001-20,000 baht. Their behavior concerning the marketing mix on the overall aspect and in terms of product, price, place and promotion was found at a high level. For the hypotheses testing, the statistical results indicated that different gender, age, occupation, educational background and monthly income affected their using behavior of Line official account. In addition, different aspects of marketing mix had an effect on corresponding Line using behavior.
URI: http://www.repository.rmutt.ac.th/dspace/handle/123456789/2827
Appears in Collections:การค้นคว้าอิสระ (Independent Study - BUS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
RMUTT-151529.pdfCharacteristics of Line official account affecting user’s behavior5.74 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.